Üdvözöljük iskolánk weboldalán

Kulturális kirándulás Budapesten 11.

Kulturális kirándulás Budapesten

Március első napjaiban a kótaji István Király Baptista Általános Iskola 18 tanulója feledhetetlen három napot tölthetett gyönyörű fővárosunkban. A szállást, ami a Hősök terétől öt perc járásra található, a Benczúr hotel biztosította. Már az első napon fantasztikus élményben lehetett részünk a Fővárosi Nagycirkusz lélegzetelállító produkciói jóvoltából. Az akrobaták, a légtornászok, lovas akrobaták, állatidomárok, tűzzsonglőrök mellett láthattuk a Ripper fivérek világszínvonalú előadását is. A hotelben elköltött ízletes és bőséges vacsora után elsétáltunk az esti fényben pompázó Hősök terére, majd a Vajdahunyad várba.  A második napot a Parlament látogatásával kezdtük. Az impozáns külső és belső tér lenyűgözte a gyerekeket, hiszen eddig csak képeslapon, vagy a televízióban láthatták a világ egyik legszebb épületét, most pedig végigsétálhattak azokon a lépcsőkön, folyosókon, melyeken a hajdani és jelenlegi politikusok nap, mint nap járnak. Ebédünket a Don Pepe pizzéria biztosította. Szívélyes vendéglátásuk, finom ételeik elbűvöltek bennünket. Délután több órát töltöttünk a Lego Kockaparkban, ahol megcsodáltuk a kész alkotásokat, majd minden gyerek kipróbálhatta ügyességét, képzelőerejét. Harmadik napunkon reggeli után búcsút intettünk a hotelnek és a Csodák Palotájába mentünk, amely Magyarország első tudományos, interaktív kiállítása. A gyerekek vidáman, felszabadultan vették birtokba a területet, majd egyre bátrabban fedezték fel a különböző tematikus részlegeket. Budapesti látogatásunk utolsó óráit a Borkazamatában töltöttük. A hely, a vendéglátás, az ételek mind hozzájárultak ahhoz, hogy még nagyobb szívfájdalommal induljunk haza.

Köszönetünket fejezzük ki a Baptista Szeretetszolgálat programigazgatójának, Baricz Dezső úrnak, akinek a közbenjárása nélkül nem jött volna létre ez az utazás, és nem utolsó sorban azoknak, akik közreműködtek abban, hogy a résztvevő gyerekek feledhetetlen, életre szóló élményekkel gazdagodtak.